03.06.2018 ne O4 8,6€ Koncertná sieň SF, 16.00 h
Aleš Bárta organ
Johann Sebastian Bach Tokáta a fúga d mol, BWV 565
Chorálové prelúdium Wachet auf, ruft uns die Stimme, BWV 645
Prelúdium a fúga G dur, BWV 541
Felix Mendelssohn Bartholdy Sonáta č. 1 f mol, op. 65
César Franck Prelúdium, fúga a variácie op. 18
Léon Boëllmann Gotická suita, op. 25
Otmar Mácha Smútočná tokáta
Svadobná tokáta
Organová tvorba zabezpečuje Johannovi Sebastianovi Bachovi trvalý post božstva zoslaného na zem. Vo weimarskom období sa Bach
intenzívne zaoberal organovou hudbou, experimentoval a často podával šokujúce informácie o možnostiach využitia impozantného
nástroja. Organové dielo Felixa Mendelssohna Bartholdyho je skromnejšie z hľadiska počtu diel, aj z hľadiska zvukovosti. Sonáty
sú však delikátne a majstrovsky prepracované. César Franck sa ocitol medzi mlynskými kameňmi: na jednej strane bol bytostne
oddaný Bachovi, na strane druhej chcel do svojej tvorby integrovať zvukové novinky, ktoré stavbou organov vo Francúzsku inšpiroval
Aristide Cavaillé-Coll. Franckovo dielo je napriek tomu vzácne vyvážené. Cavaileé-Coll ovplyvnil aj Léona Boëlmanna v jeho najvýraznejšom titule - v Gotickej suite s preslávenou tokátou. Zvukové možnosti nových modelov organu zručne využívajú aj autori hudby
20. storočia, smerujúci k sonoristickému experimentu - tak ako je tomu v prípade Otmara Máchu.
Pokladnica Slovenská filharmónia
Nám. Eugena Suchoňa 1, 816 01 Bratislava
email: vstupenky@filharmonia.sk
Otváracie hodiny
po - pia: 12.00 - 18.00 a vždy hodinu pred koncertom v mieste jeho konania